Poll: Waar hebben jullie je Nijntje(s) gekocht????

Hier mag je alle vragen stellen over het konijn als huisdier.
Vragen over andere (huis)dieren zullen wij eveneens naar best vermogen beantwoorden.
caro
gebruiker R2
gebruiker R2
Berichten: 17
Lid geworden op: 02-01-2008 17:05

Bericht door caro » 30-01-2008 21:51

Azu komt van een fokker.
Ze ligt op mijn voeten terwijl ik deze boodschap schrijf.
De dag dat ik nog een konijntje neem, zal ik ook zeker naar een asiel gaan.

Groetjes,
Caro en Azu

jille
Site Admin
Site Admin
Berichten: 159
Lid geworden op: 28-12-2007 21:53

Bericht door jille » 31-01-2008 22:12

Je mag niet alle dierenwinkels over dezelfde kam scheren. Ik ken er die alleen dieren aankopen van goede fokkers en waar je dus in goed vertrouwen kan kopen.
En iedereen heeft toch wel het recht zeker om te zeggen waar hij zijn dier koopt, zonder dat een ander zich geroepen moet voelen om daar kritiek op te leveren.
Wat mensen absoluut zouden moeten doen, dat is met een ziek dier of erger met een dood dier terug naar die winkel gaan en een hoop heisa maken. Geld terug eisen, dan worden die handelaars dat op den duur echt ook wel beu. Ofwel stoppen ze met de verkoop ofwel zorgen ze dat ze gezondere dieren in huis halen.

Je kan in een pol inderdaad geen meerdere keuzes opgeven. De meeste van mijn dieren komen van goede fokkers en sommigen heb ik gekocht op tentoonstellingen. Mijn twee eerste kleurdwergen heb echter ik in een dierenwinkel gekocht. Ik heb ze voor 2 voedsters gekocht, tot ze dus jongen kregen, lol. Later heb ik veel bijgeleerd, maar dat waren de eersten. Het waren gezonde diertjes en ze hebben lang geleefd
http://www.konijnen.be
de website waar u alles vindt wat u ooit wou weten over uw huisvriend, het konijn

katroel
gebruiker R3
gebruiker R3
Berichten: 37
Lid geworden op: 16-01-2008 19:10

Bericht door katroel » 02-02-2008 20:27

Turbo is ons allereerste konijntje en die heb ik in een dierenwinkel gekocht toen ik stro ging kopen voor onze (intussen overleden) dwerghamstertjes. Hij keek mij zo lief aan dat ik meteen verkocht was. Toch hebben we er toen een hele namiddag over nagedacht en zijn we 5min voor sluitingstijd naar de winkel teruggereden (hopend dat hij intussen nog niet verkocht was..)

Intussen volgen we ook de website van de konijnenburcht en als we nu nog konijntjes zouden bijkopen, dan zouden we zeker uit hun asiel halen (en de konijnenburcht is maar op 10min van ons deur, dus dat is nog erg praktisch)

groetjes,

Katroel, Turbo en Mokka

Plaats reactie