T'is maar een gedacht he, maar...

Hier mag je alle vragen stellen over het konijn als huisdier.
Vragen over andere (huis)dieren zullen wij eveneens naar best vermogen beantwoorden.
Jurre
Gebruiker R6
Gebruiker R6
Berichten: 126
Lid geworden op: 02-01-2008 10:10

T'is maar een gedacht he, maar...

Bericht door Jurre » 01-04-2008 12:09

ik had zo een ideetje;

Zou het niet interessant zijn moesten we via het forum een soort babysit (konijnensit) - dienst beginnen? In feite bijvoorbeeld gewoon een lijst van diegene die het zien zitten om eens een paar dagen op andermans konijntjes te passen als die op vakantie gaan of zo. ('t is niet omdat ik overmorgen vertrek dat ik daar nu mee afkom hoor, voor dan heb ik al iemand :wink: maar het leek mij wel handig)

nala en sally
Erelid
Erelid
Berichten: 596
Lid geworden op: 04-01-2008 10:57

Bericht door nala en sally » 01-04-2008 12:55

voor mij zou dit goed zijn, maar ik ben van Gent en ik denk niet dat de meesten hier zo ver zouden rijden ;)

ik stem dus voor :)

Corina
Erelid
Erelid
Berichten: 1284
Lid geworden op: 29-12-2007 15:25

Bericht door Corina » 01-04-2008 12:58

Ik denk dat we daarom allemaal een beetje te ver uit mekaar wonen.
Black is voor jou nog een optie en ik kan eventueel ook nog naar jou/Black komen maar de rest woont alweer een stuk verder.

Begrijp me niet verkeerd, als de rest het wel ziet zitten vind ik het prima hoor. Maar ik denk dat het praktisch gewoon niet haalbaar is.
Onze forumleden zitten nogal verspreid over de provincies en zelfs Nederland. :wink:

Moesten er mensen in het Pajottenland wonen, van daar heb ik nog een linkje bijgezet op mijn site: Opvang Nina.
Groetjes van Corina, Fluffy en Snowy en Chica.

Nu te koop: Hét boek over konijnengedrag, klik voor meer info: Konijnengedrag

sweety79
Erelid
Erelid
Berichten: 522
Lid geworden op: 15-01-2008 16:27

Bericht door sweety79 » 01-04-2008 14:00

ik stem voor, misschien omdat enkele mensen erdoor kunnen geholpen worden, ik ga zelf op reis binnen 2 maanden, heb wel opvang maar je weet natuurlijk nooit of er iets tussen komt
"They call me Thumper"
grtz van Steffie, Bo (alias Whoopy) en Snuitje en Stampertje

Sonja
Erelid
Erelid
Berichten: 666
Lid geworden op: 01-01-2008 00:54

Bericht door Sonja » 01-04-2008 14:51

Hoi allemaal,

Op zich vind ik het een heel leuk idee, maar net als Corina denk ik ook dat de meesten te ver bij elkaar uit de buurt wonen.
Ik woon in Nederland, dus dat is helemaal te ver, anders zou ik er best aan mee hebben willen doen.

Maar wellicht is het voor enkelen van jullie die bij elkaar in de buurt wonen, wel te doen?

Je bent dan in ieder geval verzekerd van een echte konijnenliefhebber die komt oppassen! :wink:

Groetjes, Sonja.

Jurre
Gebruiker R6
Gebruiker R6
Berichten: 126
Lid geworden op: 02-01-2008 10:10

Bericht door Jurre » 01-04-2008 14:58

Sonja schreef:Hoi allemaal,
Je bent dan in ieder geval verzekerd van een echte konijnenliefhebber die komt oppassen! :wink:
Dat was idd ook mijn gedacht. En als (bijna) iedereen een of twee andere forummers op en niet al te grote afstand heeft, dan is dat een mooie backup hé.

Practisch zat het idee wel zo in mijn hoofd dat de konijntjes bij de oppasser zouden verblijven, en niet de oppasser naar de konijntjes zou gaan (hetgeen ook wel mogelijk is, maar ik kan me wel inbeelden dat je niet graag zomaar iemand in huis laat).

Sonja
Erelid
Erelid
Berichten: 666
Lid geworden op: 01-01-2008 00:54

Bericht door Sonja » 01-04-2008 15:17

Voor allebei is wel wat te zeggen.

Als de konijntjes waar op gepast gaat worden, bij iemand in huis komen zullen ze natuurlijk meer aandacht krijgen dan wanneer dat niet zo is.

Maar als ze thuis in hun vertrouwde omgeving kunnen blijven, kan dat ook weer een pluspunt zijn omdat er geen stress is vanwege een hele andere omgeving.

Toch denk ik dat ik zelf zou gaan voor de eerste optie. Stel dat je 2 weken op vakantie gaat, dan kun je ze toch ook moeilijk alleen thuis achterlaten vind ik. Ook niet wanneer er twee keer per dag iemand komt om ze te verzorgen.

Het zijn immers toch gezelligheidsdiertjes, die behalve eten, drinken en een schoon hok ook behoefte hebben aan aandacht, knuffelen etc.

Misschien ben ik daar wel wat overdreven in voor sommigen, maar ik vind het al erg om ze 1 dagje alleen te laten. Maar goed, that's me... :wink: :lol:

Daarnaast vind ik het heel belangrijk om tijdig in te kunnen grijpen als er een konijntje ziek zou worden. Dat kan alleen als je het diertje bij je in huis hebt, anders ben je er hoogstwaarschijnlijk te laat bij.

Groetjes, Sonja.

Corina
Erelid
Erelid
Berichten: 1284
Lid geworden op: 29-12-2007 15:25

Bericht door Corina » 01-04-2008 16:38

Sonja schreef:Misschien ben ik daar wel wat overdreven in voor sommigen, maar ik vind het al erg om ze 1 dagje alleen te laten. Maar goed, that's me... :wink: :lol:
Me 2 8)
Groetjes van Corina, Fluffy en Snowy en Chica.

Nu te koop: Hét boek over konijnengedrag, klik voor meer info: Konijnengedrag

Black
Golden member
Golden member
Berichten: 262
Lid geworden op: 30-12-2007 16:31

Bericht door Black » 01-04-2008 18:27

Corina schreef:Ik denk dat we daarom allemaal een beetje te ver uit mekaar wonen.
Black is voor jou nog een optie en ik kan eventueel ook nog naar jou/Black komen maar de rest woont alweer een stuk verder.

Begrijp me niet verkeerd, als de rest het wel ziet zitten vind ik het prima hoor. Maar ik denk dat het praktisch gewoon niet haalbaar is.
Onze forumleden zitten nogal verspreid over de provincies en zelfs Nederland. :wink:

Moesten er mensen in het Pajottenland wonen, van daar heb ik nog een linkje bijgezet op mijn site: Opvang Nina.
Ja, inderdaad :)
Was vergeten dat Jurre maar een dikke km van mij af woont :D
Ik had nog wel plaats :)
Maar ze moesten dan wel buiten zitten ..
Elien, Snuffel, Punkie (RIP), Chakla, Spot (RIP), Fluffy, Pluisje (RIP) en Fia

katroel
gebruiker R3
gebruiker R3
Berichten: 37
Lid geworden op: 16-01-2008 19:10

Bericht door katroel » 04-04-2008 12:07

Mijn ouders zijn vaste babysit (ze vragen zelfs soms wanneer we nog op reis gaan :o). Ze praten trouwens in termen van oma en opa tegen hem echt lollig :groovy:

Als er mensen in de buurt opvang zoeken is dat voor ons geen probleem. Beste is inderdaad wel dat het konijntje dan bij ons komt. Anders moeten wij Turbo en Mokka verhuizen en dan is dat ook moeilijker om naar het werk te gaan enzo...

greetz****

Plaats reactie